2 (3), 2008
Tahir ALBAYRAK & Şafak AKSOY
TÜKETİCİ DAVRANIŞINDA TEMEL YAKLAŞIMLARTüketici davranışı ile ilgili araştırmaların tarihsel gelişimleri incelendiğinde genel olarak pozitivist ve pozitivist olmayan yaklaşımlar olmak üzere iki farklı bakış açısı altında ele alınmış olduklarından söz edilebilir. Pozitivist bakış açısı akılcılığı ve homojen sosyal kültürü savunup, tüketicilerin içinde bulunduğu karmaşık sosyal ve kültürel dünyayı yadsırken, pozitivist olmayan bakış açısı simgesel ve öznel deneyimlere ve tüketicilerin ait oldukları kültürel değerlere önem vermektedir. Bu çalışmada değer yaklaşımı, bilgi işleme yaklaşımı, duygusal yaklaşım ve işaret kullanma teorisi gibi pozitivist yaklaşımlar ile pozitivist olmayan yorumlayıcı yaklaşım, modern ötesi yaklaşım ve tüketici kültürü teorisi kısaca açıklanmaya çalışılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Tüketici davranışı, değer yaklaşımı, bilgi işleme yaklaşımı, duygusal yaklaşım, işaret kullanma teorisi
[PDF]
Canan ERYİĞİT & Bahtışen KAVAK
YENİLİĞİ ERKEN VE GEÇ BENİMSEYENLER İLE BENİMSEMEYENLERİN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİNİN VE YAŞAM TARZLARININ YAYILMA MODELLERİ YARDIMIYLA TANIMLANMASIBu çalışmada internet bankacılığını erken – geç benimseyenler ve benimsemeyenlerin demografik özellikleri ve yaşam tarzları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla, gerekli olan birincil veri anket yöntemiyle 558 hane halkından elde edilmiştir. Benimseyen grup-larının oluşturulması için Bass yayılma modelinin uygunluğu tespit edilmiştir. Ulaşılan sonuçlara göre, erken benimseyenler yüksek öğrenimli, toplum odaklı ve pratik erkek-lerdir. Geç benimseyenler yüksek gelir düzeyine sahip erkeklerdir. Benimsemeyenler 18-30 yaşları arasında, gelecek odaklı kadınlardır.
Anahtar Kelimeler: benimseyen kategorileri, yayılma modelleri, yaşam tarzı, demogra-fik özellikler
[PDF]
Cemal YÜKSELEN & Sonyel OFLAZOĞLU
KANAL YÖNETİMİNDE YÖNETİŞİM İLKELERİNİN ROLÜDağıtım kanallarında üyeler arasında uyum ve işbirliği, günümüz rekabet koşullarında büyük önem kazanmıştır. Kanal liderinin tek taraflı karar ve uygulamalarının beklenen performansı yaratamaması kanalın toplam performansını olumsuz etkilemektedir. İlk olarak kamu yönetimi disiplininde kullanılan bir kavram olarak yönetişim ilkeleri iş dünyasında da önem kazanmış ve kanal üyeleri arasındaki ilişkilerde de rehber alınacak ilkeler olarak karşımıza çıkmıştır. Makale yönetişim ilkelerinin kanal yönetiminde rolü-nü incelemektedir.
Anahtar Kelimeler: Yönetişim, dağıtım kanalı.
[PDF]