1 (2), 2008
Ahmet Hamdi İSLAMOĞLU
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARININ GENEL BİR DEĞERLENDİRİLMESİBu çalışma, Pazarlama Kongrelere sunulan bazı bildirilerde saptanan eksiklikler üzerine genel bir değerlendirmeyi kapsamaktadır. Bu eksiklikler, dil sorunu, literatüre ulaşma sorunu ve yöntem sorunu başlıklarıyla incelenmiştir.
Anahtar Kelimeler: pazarlama araştırması, araştırmada eksiklikler
[PDF]
Bilsen BİLGİLİ, Uğur GÜLLÜLÜ, Sevtap ÜNAL & Leyla GÖDEKMERDAN
SİGORTA HİZMETLERİNDE TÜKETİCİ TEMELLİ MARKA DEĞERİ YARATILMASISosyal ve ekonomik gelişmişliğin göstergelerinden biri olan sigortacılık sektörü, gelişmiş ülkelerde oldukça geniş bir faaliyet alanına sahiptir. Ülkemizde de büyük bir pazar po-tansiyeline sahip olan sigortacılık, son yıllarda hızla gelişmektedir. Bu hızlı gelişme ile birlikte rekabet de artmaktadır. Sigortacılıkta, diğer hizmetlerde olduğu gibi rakiplerden farklılaşmak ve rekabette üstünlük sağlamak oldukça güçtür. Sigorta hizmeti sunan firmalar, hizmet sunmanın getirdiği zorlukları (soyut, heterojen olma vb.) aşmak ve rakipler karşısında farklı olmak için “marka değeri” yaratma üzerine odaklanmaktadır-lar. Bu çalışmada hayat sigortası müşterilerinin marka değeri algılarına etki eden boyut-larını belirlenmek amacı ile yapılmış ve Aaker’ın (1991) marka değeri boyutları hayat sigortası hizmetleri açısından incelenmiştir. Araştırma sonucunda hayat sigortası hizmet-lerinde marka değeri algısında marka çağrışımı, marka farkındalığı, marka bağlılığı ve algılanan kalitenin etkili olduğu belirlenmiştir. En yüksek etki marka farkındalığında, en düşük etki ise marka bağlılığında gerçekleşmiştir.
Anahtar Kelimeler: Hizmet pazarlaması, Hayat sigortası hizmetleri, Marka değeri
[PDF]
Remzi ALTUNIŞIK
ANKETLERDE VERİ KALİTESİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ İÇİN ÖNTEST (PİLOT TEST) YÖNTEMLERİBu çalışmada anketlerde veri kalitesini artırmaya yönelik olarak anket geliştirme aşama-sında uygulanan öntest yöntemleri üzerinde durulmaktadır. Anketlerde karşılaşılan hatalar ve sözkonusu hataların kaynakları ile bu hataları ortadan kaldırmaya yönelik kullanılmakta olan öntest yöntemleri açıklanmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Öntest yöntemleri, veri kalitesi
[PDF]
Ömer TORLAK
TÜKETİCİ DAVRANIŞINI ANLAMADA METAFOR KULLANIMI: POSTMODERN TÜKETİCİYİ “SİVİL İTAATSİZLİK” METAFORU İLE AÇIKLAMAKTüketici içinde bulunduğu pazarda bugün eskisinden daha özgür ve örgütlüdür. Top-lumsal gelişmeler bireylerin hem bireyselliklerini daha yoğun yaşamalarını hem de ko-laylıkla örgütlenebilmelerini mümkün kılmıştır. Özellikle toplumsal gelişmeler yüzün-den tüketicilerin tüketicilik nitelikleri de değişim göstermektedir. Bireyselliğe önem veren ve sanal âlem sayesinde bunu yoğun bir biçimde yaşayabilen, sokakta da birey olduğunu tüketimde benimsediği kendine özgü tavrıyla gösteren postmodern tüketici kalıba sokulamayacağını anlatmaya çalışmaktadır. Postmodernizmin modernizme bir meydan okuma olduğunu düşünecek olursak, postmodern tüketicinin modernizme ve onun toplumsal yansımalarına meydan okuduğu sonucuna ulaşabiliriz. Farksız bir birey olarak tüketici olmak ve yığın içinde yer alan diğer bireylerin tükettiklerinin tamamen aynısını tüketmek bu yığın içinde yer alan sıradan bireylerden birisi olmak anlamına gelmektedir. Postmodern tüketici bu kurala uymayı reddeder ve her bir postmodern tüketici kendi yolunu izler. Postmodern tüketici aynı zamanda sivil itaatsiz bir tavır olarak da düşünülebilecek postmodern bir tarzla sisteme meydan okur. Bu çalışmada postmodern tüketicinin modern pazarlamaya yönelik tepkisinin sivil itaatsizlik metafo-ruyla açıklanabileceği iddia edilmektedir.
Anahtar Kelimeler: Metafor, Tüketici davranışı, Postmodern tüketici, Sivil itaatsizlik
[PDF]
Cemal YÜKSELEN
12. ULUSAL PAZARLAMA KONGRESİ BİLDİRİ DEĞERLEME SÜRECİNDE BİLDİRİLERDE SAPTANAN HATALAR ÜZERİNE BİR DEĞERLEMEMakale, 12. Ulusal Pazarlama Kongresi bildiri değerleme sürecinde saptanan hataları incelemektedir. Bildiri özet hazırlama aşamasında, bildiri konusu araştırmalarda önemli hatalar yapıldığı görülmektedir. Çalışmada bu hatalar örneklerle açıklanmış ve öneriler-de bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Araştırma, Araştırma yöntembilimi
[PDF]