9 (17), 2016
Özge DOĞANAY & Prof. Dr. İbrahim KIRCOVA
KAYNAK - AVANTAJ TEORİSİ PERSPEKTİFİNDEN SÜRDÜRÜLEBİLİR PAZARLAMAPazarlama kavramı teorik anlamda önemli aşamalardan geçmiştir. Bu aşamalar daha çok, dönemin iktisadi düşüncesinin birey olarak tüketici ve toplum davranışları üzerindeki pratik uygulamasının yansıması olarak görülebilir. Bu anlamda pazarlama 1950 ve 1960’larda ürün yönetimine odaklanırken, 1970’ler ve 1980’lerde müşteri yönetimine odaklanmıştır. 1990 ve 2000’lerde ise, bunlara marka yönetimi disiplini de eklenmiş, pazarlamanın odağı müşteri odaklı tüketim ve sınırsız kaynak kullanımından günümüzde tamamen kaynak odaklı tüketime yönelmiştir. Bu çalışmanın amacı, pazarlamanın 60 yıllık bir geçmişten günümüze kadar geçirdiği değişim ve günümüzde ortaya çıkan sürdürülebilir pazarlama kavramının kaynak teorisi yönünden ele alınması ve işletmelerin güncel uygulamalarının değerlendirilmesidir.
Anahtar Kelimeler: Sürdürülebilir pazarlama, Pazarlama teorisi, Kaynak-avantaj teorisi
[PDF]
Yrd. Doç. Dr İbrahim ALKARA & Prof. Dr. Metin ARGAN
GENETİĞİ DEĞİŞTİRİLMİŞ (GD) GIDA ÜRÜNLERİNE YÖNELİK SATIN ALMA NİYETİNİ ETKİLEYEN TUTUM FAKTÖRLERİBu çalışmanın amacı, Eskişehir’de yaşayan tüketicilerin genetiği değiştirilmiş ürünler ile ilgili tutumlarını ve satın alma niyetlerini saptamak ve davranışlarını etkileyen tutum faktörlerini ortaya koymaktır. Bu amaçla, gerekli olan birincil veri anket yöntemiyle 1250 kişiyle yüz yüze görüşülerek elde edilmiştir. Yapılan analizler sonunda GD ürünlere yönelik tutum ile ilgili olarak ortaya yedi faktör çıkmıştır ve bu faktörlerin satın alma niyeti üzerinde istatistiki açıdan anlamlı bir etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Pazarlama, Genetiği Değiştirilmiş Ürün, GD, Tüketici Davranışı, Tüketim, Satın alma Niyeti, Tutum
[PDF]
Doç.Dr.Nilgün Sarıkaya & Araş.Görv.Merve Türkmen Barutçu
11-14 YAŞ ARASI İLK DÖNEM ÇOCUK ERGEN TÜKETİCİLERİN ALIŞVERİŞ DAVRANIŞLARINDA ÜNLÜ KİŞİ ETKİSİBu çalışmanın amacı, 11-14 yaş arası ilk dönem çocuk ergenlerin alışveriş davranışlarında ünlü kişilerin etkisi olup olmadığını incelemektir. Saha çalışması Sakarya ilinde 11-14 yaş arası 507 ilk dönem çocuk ergen ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulgularına göre, ilk dönem çocuk ergenlerin alışveriş davranışlarında ünlü kişi etkisi demografik özellikler açısından cinsiyete, yaşa, öğrenim gördüğü sınıf düzeyine göre değişmektedir.
Anahtar Kelimeler: 11-14 yaş arası ilk dönem çocuk ergen, alışveriş davranışı, ünlü kişi etkisi
[PDF]
Doç. Dr. İpek Altınbaşak Farina & Barış Arslan, PhD Adayı
MANAGING COUNTRY BRAND IMAGE: A CONTENT ANALYSIS OF THE UK NEWSPAPERS ON THE IMAGE OF TURKEYCountries, like companies, are competing with each other and using the marketing tools so as to promote their country in order to increase their share of tourists, investors, students and get the attention and respect of the people and media of other countries. Several researches highlighted that a strong country brand image creates competitive advantage, thus it needs to be managed carefully. It is also argued that people form an image about countries by gathering information from different sources. Among those, media is proven to be an effective source which helps people to create a perception about a country, its products, its people, its capacity etc. With the objective of exploring how the image of Turkey may be affected by the news appearing on the newspapers, a content analysis has been done on four of the UK national newspapers’ online sites in 2014. In total, 1.081 news were detected and analyzed. Although it cannot be concluded that the image of Turkey is negative or else in the UK, the analysis indicate that most of the news that has taken place in the UK media is negative. Thus it can be argued that brand image of Turkey may be deteriorated in 2014 in the UK. Therefore, a proactive country image management strategy may be suggested to prevent negative consequences.
Keywords: Nation brand, Country image, Country brand, Media, Turkey, The United Kingdom, The UK, European Union, Content Analysis, Managing Country Brand Image
[PDF]
Arş. Gör. Cihat KARSLI, Arş. Gör. Yunus KAYMAZ, Doç. Dr. Aykan Candemir & Prof. Dr. G. Nazan Günay
KÜLTÜR TURİZMİNDE YEREL DEĞERLER: ÖDEMİŞ İLÇESİ VE ÖDEMİŞ YILDIZ KENT ARŞİVİ VE MÜZESİ ÖRNEĞİBu çalışmanın amacı, yerel ekonomilerin pazarlanmasında kültür turizminin katkılarını incelemektir. Bu çerçevede, İzmir’e bağlı Ödemiş İlçesi ve Ödemiş Yıldız Kent Arşivi ve Müzesi’ni ziyaret edenlerin ilçe ve müze hakkındaki görüşlerini belirlemek için bir pilot çalışma gerçekleştirilmiştir. Pilot çalışma kapsamında elde edilen anketlerin analizi ile Ödemiş Yıldız Kent Arşivi ve Müzesi’nin, Ödemiş İlçesi’nin kültür turizmi faaliyetlerine önemli bir katkı sağladığı görülmüştür. Çalışma, Ödemiş İlçesinin kültür turizminde ulusal marka olması için uygulanması gereken pazarlama stratejilerini öneri olarak getirmektedir.
Anahtar Kelimeler: Kültür Turizmi, Müze Pazarlaması
[PDF]
KAPAK SAYFASI
İÇİNDEKİLER