8 (15), 2015

KAPAK
İÇİNDEKİLER
Burak DEMİRTAŞ & Metin ARGAN
BÜYÜK VERİ VE PAZARLAMADAKİ DÖNÜŞÜM: KURAMSAL BİR YAKLAŞIM Günümüzde büyük veri, pazarlama alanında ve veri süreçlemede en önemli gelişmelerden
biri haline gelmiştir. Büyük veri kavramı yeni olup, kuruluşlar aracılığıyla bilginin
hacim, çeşitlilik, hız ve değerinin gelişmesini tanımlamada kullanılır. Bu kuramsal çalış-
manın temel amacı, büyük veri kavramını tanımlamak ve pazarlama çalışmalarındaki uygulamalarını
ve yönetimini ortaya koymaktır. Bu çalışma aynı zamanda büyük verinin
perakende, sağlık, kamu, enerji ve bilgi teknolojileri gibi endüstrilerde kullanılabilirliğini
analiz etmektedir. Ayrıca bu çalışma, olası büyük veri çalışmalarının gelecekteki kullanımı
ile ilgili bazı tahminleri ortaya koymaktadır. Sonuç olarak, tüketici tatminini geliştirmek
için büyük verinin kullanılması pazarlamacılar için en büyük fırsatlardan biridir.
Anahtar Kelimeler: Big data, büyük veri, büyük veri uygulamaları, pazarlama, pazarlama ve büyük veri.
[PDF]
Emre Şahin DÖLARSLAN
TÜKETİCİLERİN ÜRÜN İLGİLENİM VE BİLGİ DÜZEYİNİN MARKA SADAKATİNE ETKİSİNİN FİKİR LİDERLİĞİ KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİBu çalışma, tüketicilerin ilgilenim ve bilgi düzeylerinin marka sadakati oluşumuna etkisini,
fikir liderliği eğilimi kapsamında belirlemeye odaklanmıştır. Bu amaçla oluşturulan
araştırma modeli, 367 üniversite öğrencisinden elde edilen veriler kapsamında test edilmiştir.
Araştırma sonuçları marka sadakati oluşumu açısından, ürün ilgilenim ve bilgi
düzeyinin belirleyici etkileri olduğunu ortaya koymaktadır. Bunun yanı sıra araştırma
sonuçları, ilgilenim temelli marka sadakati oluşumu konusunda, fikir liderliği eğiliminin
düzenleyici etkisi bulunmadığını; ancak, fikir liderliği eğilimi taşıyan tüketicilerin fikir
liderliği eğilimi taşımayanlara göre daha üst düzeyde ürün ilgilenimi, bilgi ve sadakat
düzeylerine sahip olduğunu göstermektedir.
Anahtar Kelimeler: Ürün ilgilenimi, ürün bilgisi, marka sadakati, fikir liderliği.
[PDF]
Ali ARICI
YENİ MEDYA ÇAĞINDA SİYASAL İLETİŞİM: SİYASİ PARTİLERİN VE SİYASİ PARTİ LİDERLERİNİN SOSYAL MEDYA PERFORMANSLARI ÜZERİNE ARAŞTIRMASiyasi partilerin ve siyasi parti liderlerinin günümüz yeni medya dilinin önemli temsil
noktalarından olan İnterneti ve sosyal medyayı kullanım şekilleri siyasetin yeni çehresini
açıklamada önemli ipuçları sunmaktadır. Bu bağlamda çalışma ile TBMM (Türkiye Bü-
yük Millet Meclisi)’de temsil edilen AKP (Adalet ve Kalkınma Partisi), BDP (Barış ve
Demokrasi Partisi), CHP (Cumhuriyet Halk Partisi) ve MHP (Milliyetçi Hareket Partisi)’nin
ve parti liderlerinin (Recep Tayyip Erdoğan, Selahattin Demirtaş, Kemal Kılıçdaroğlu
ve Devlet Bahçeli) resmi sanal temsilleri; İnternet ve sosyal medya hesapları içerik
analizi yöntemiyle araştırılarak ilgili alanyazın ve iletişim kuramları çerçevesinde analiz
edilmeye çalışılmıştır. Ortaya çıkan tablo üzerinden siyasal iletişim ve sosyal medya
birliktesi Türk siyaseti gerçekliğinde okunarak sonuçlar ifade edilmiştir. Araştırma sonucunda
siyasi partilerin ideolojik farklılıklarının sosyal medya kullanım pratiğine de yansıdığı;
siyasi partilerin ve liderlerin değişen oran ve şekilde sosyal medyayı kullandıkları
tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Yeni Medya, Sosyal Medya, Kitle İletişim Kuramları, Siyasi Parti Liderleri, Siyasal İletişim.
[PDF]
Sertaç ÇİFÇİ & Salim KAYA
ALGILANAN MARKA DEĞERİ, İŞ TATMİNİ VE DUYGUSAL BAĞLILIK DÜZEYİNİN, ÇALIŞANLARIN MARKA DEĞERİNE ETKİ FARKINDALIKLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİMal veya hizmetlerin üretilmesi, geliştirilmesi ve sunumu süreci içerisinde çalışanların fiziksel
ve zihinsel yetenekleri, ürünün kalitesini ve elbette marka değerini doğrudan etkileyecektir.
Bu sonucun ortaya çıkabilmesi için, çalışanların marka değeri üzerindeki etkilerinden
farkında olmaları gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, çalışanların marka değeri
etki farkındalıklarını ve farkındalıklarını etkileyen faktörlerin ortaya konulmasıdır. Bu
amaçla, Helm (2011)’in kurumsal ün için geliştirmiş olduğu çalışanların etki farkındalığı
modelini, tüketici temelli marka değeri (Aaker, 1991 ve Keller, 1993) için yeniden kurgulanmıştır.
Araştırma model ve hipotezlerinin testi için nicel bir çalışma gerçekleştirilmiş,
hizmet sektörü ele alınmış ve 301 üniversite personelinde anket yöntemi ile veriler toplanmıştır.
Yapılan açıklayıcı, doğrulayıcı faktör ve yapısal eşitlik modeli analizleri sonucunda,
çalışanların marka değeri üzerindeki etki farkındalığının, duygusal bağlılıktan etkilendiği
saptanmıştır. Helm (2011)’in modelinde yer alan çalışanların iş tatminin ise
marka değeri etki farkındalığı üzerinde istatistiksel açıdan bir etkisi bulunamamıştır. Sonuç
olarak, algılanan marka değeri duygusal bağlılığı, duygusal bağlılık da marka değeri
etki farkındalığını olumlu yönde etkilemektedir.
Anahtar Kelimeler: Çalışanların Marka Değeri Üzerindeki Etki Farkındalıkları, Algılanan Marka Değeri, İş Tatmini, Duygusal Bağlılık.
[PDF]