5 (9), 2012
Ümit ALNIAÇIKSATIN ALMA TARZLARI VE SMS REKLAMLARA YÖNELİK TUTUMLAR: GENÇ TÜKETİCİLER ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA
Bu araştırmada farklı satın alma tarzlarına sahip genç tüketicilerin SMS reklamlarına
yönelik tutumları, SMS reklamları kabul etme niyetleri ve satın alma kararlarında bu
reklamlardan yararlanma niyetleri arasında anlamlı farklılıklar olup olmadığı incelenmiştir.
Veriler internet üzerinden, çevrimiçi bir anket formu aracılığıyla toplanmıştır.
Cevaplayıcılar satın alma tarzlarına göre dört ayrı kümeye ayrılmıştır. Varyans analizi
ve post-hoc testler sonucunda, farklı kümelere mensup cevaplayıcıların SMS reklamlarına
yönelik tutumları, bu reklamları kabul etme ve satın alma kararlarında bu reklamlardan
yararlanma niyetleri arasında anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Bu bulgular
temelinde, uygulamacılara ve akademisyenlere yönelik öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Mobil Reklam, SMS Reklam, Mobil Pazarlama, Tüketici Satın Alma Tarzları.
[PDF]
Anahtar Kelimeler: Mobil Reklam, SMS Reklam, Mobil Pazarlama, Tüketici Satın Alma Tarzları.
[PDF]
Ceren ALTUNTAŞ & Okan TUNA
ENDÜSTRİYEL HİZMET SATIN ALMA SÜRECİ VE LOJİSTİK MERKEZLER: BİR İÇERİK ANALİZİ UYGULAMASI
Lojistik merkez, ulaştırma ağı içerisinde bulunan ve farklı lojistik faaliyetlerin farklı
operatörler ve hizmet sağlayıcılar aracılığıyla gerçekleştirildiği toplama ve dağıtım
noktasıdır. Türkiye’nin dinamik lojistik altyapısını destekleyecek, özel ihtisas bölgelerinin
üstünlükleriyle lojistik hizmet kalitesini ve maliyetlerini olumlu yönde etkileyecek
lojistik merkezler büyük bir önem taşımaktadır. Türkiye’nin önümüzdeki yıllarda gündeminde
önemli bir yer edinecek olan lojistik merkezlerin pazarlama yönlü olarak incelenilmesi
gerekliliği bulunmaktadır. Bu çalışmada, lojistik hizmet sağlayıcıların Türkiye’de
faaliyete geçecek lojistik merkezlerden endüstriyel hizmet satın alma süreçleri
içerik analizi yöntemi ile belirlenecektir. Çıkan sonuçlar bire bir görüşmeler yolu ile
desteklenerek çeşitleme yöntemi de kullanılmıştır. Sonuçlar lojistik merkezlerden satın
alınacak hizmetlerde en büyük ağırlığın demiryolu üzerinde yoğunlaştığını; bunun yanı
sıra gümrük işlemleri, kamu hizmetleri depo, maliyet, rekabet gibi kavramların da
önem taşıdığını göstermektedir.
Anahtar Kelimeler: Lojistik merkez, Endüstriyel satın alma
[PDF]
Anahtar Kelimeler: Lojistik merkez, Endüstriyel satın alma
[PDF]
Filiz BOZKURT & Ahu ERGEN
PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE YENİ BİR MOBİL PAZARLAMA ARACI: 2 BOYUTLU BARKODLAR
Mobil ağlardaki gelişmeler ve mobil cihazların yaygınlaşması ile internet; PCinternetten
mobil-internete doğru kaymakta, mobil telefonlar gündelik hayatın vazgeçilmez
araçları haline gelmektedir (Meng ve Yang, 2008). Mobil cihazların gelişimine
paralel olarak pazarlama iletişiminde de önemli değişimler yaşanmakta, firmalar pazarlama
programlarına mobil pazarlamayı hızla dahil etmektedirler. Çalışmada, 2 boyutlu
barkodların pazarlama iletişimi amaçlı kullanımının firmalar ve tüketicilere sunduğu
katkıların ortaya konması amaçlanmıştır. Birincil veriler mobil pazarlama konusunda
uzmanların görüşlerine başvurularak elde edilmiştir. Sonuç olarak, 2 boyutlu
barkodların yaratıcı, etkileşimli ve ölçülebilir pazarlama iletişimine olanak sağladığı, öte
yandan bilinirliğinin henüz düşük olduğu, bilinirliği artırmada ise GSM operatörleri ve
mobil pazarlama hizmeti veren ajanslara görev düştüğü saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Mobil pazarlama, 2 boyutlu barkodlar, mobil etiketleme, QR kodlar
[PDF]
Anahtar Kelimeler: Mobil pazarlama, 2 boyutlu barkodlar, mobil etiketleme, QR kodlar
[PDF]
Gül DENKTAŞ ŞAKAR
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARINDA ÇEŞİTLEME (TRIANGULATION) YAKLAŞIMI KULLANIMINA YÖNELİK BİR ANALİZ
Bu çalışma, pazarlama alanında önde gelen kaynaklarda yayınlanan çalışmaların detaylı
incelemesini yaparak, pazarlama araştırmalarında çeşitleme yaklaşımının kullanımı
ile ilgili mevcut durumu ortaya koymayı amaçlamaktadır. Ayrıca çalışma, pazarlama
araştırmalarındaki son gelişmeler ışığında, çeşitleme yaklaşımının kullanımına ilişkin
öneriler getirmeyi de hedeflemiştir. Ayrıca, çeşitleme yaklaşımı içerisinde hangi araştırma
yöntemlerinin ağırlıklı olarak kullanıldığı, nasıl bir sıra içerisinde gerçekleştirildiği
ve çeşitleme yaklaşımı türlerinden hangilerinin araştırmacılar tarafından tercih edildiği
de çalışmada incelenmiştir. Çalışmada, çeşitleme yaklaşımının kullanımına yönelik
olarak literatürde belirtilen dört ana yöntem göz önüne alınarak belirtilen kaynaklardaki
çalışmalar incelenerek bir sınıflandırma gerçekleştirilmiştir. Yapılan incelemeler ve
sınıflandırmalara bağlı olarak çalışma, pazarlama araştırmaları kavramının bu alanına
yönelik olarak öneriler de getirmektedir.
Anahtar Kelimeler: Pazarlama, karma yöntemler, çeşitleme yaklaşımı, pazarlama araştırması.
[PDF]
Anahtar Kelimeler: Pazarlama, karma yöntemler, çeşitleme yaklaşımı, pazarlama araştırması.
[PDF]
Yasemin KARACA & Pervin TEKİN
CİNSİYET FARKLILIKLARI AÇISINDAN SMS (KISA MESAJ) REKLAMLARINA YÖNELİK TUTUM VE DAVRANIŞLAR: ISPARTA İLİNDE BİR UYGULAMA
Bu araştırmada; Isparta ilindeki tüketicilerin SMS reklamlarına yönelik tutum ve davranışlarına,
cinsiyetleri açısından açıklık getirilmeye çalışılmış ve sorgulanmıştır. Araştırma
sonuçları, kadınların erkeklere göre SMS reklamlarına yönelik daha olumlu tutum
ve davranışlara sahip olduğunu ortaya koymuştur. Tutum açısından kadınların, erkeklere
göre kişiselleştirilmiş SMS reklamlarına yönelik daha fazla olumlu bir tutuma sahip
oldukları belirlenmiştir. Davranış açısından ise, kadınların, erkeklere oranla SMS reklamı
yapılan malla ilgili alışveriş mekanlarına gitme eğilimlerinin daha fazla oldukları
tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: SMS Reklamcılığı, SMS Reklama Yönelik Tutum ve Davranışlar, Cinsiyet
[PDF]
Anahtar Kelimeler: SMS Reklamcılığı, SMS Reklama Yönelik Tutum ve Davranışlar, Cinsiyet
[PDF]
Fırat TUFAN & A. Filiz SUSAR ÖZDİL
PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE YENİ BİR MECRA: MAĞAZA RADYOCULUĞU (IN STORE RADİO)
Perakende sektörü son yıllarda tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hızlı büyüyen
sektörlerden biri haline gelmiş ve pek çok büyük perakende şirketi ülkemizde yatırım
yapmaya başlamıştır. Perakende sektöründe faaliyet gösteren pek çok işletme hem
çalışanlarla hem de tüketicilerle ilişkilerinde farklı ve yeni mecraları kullanmaktadır.
Bunların belki de en yenisi mağaza radyoculuğudur. Çalışmanın amacı, geniş kitlelere
seslenebilen ilk elektronik kitle iletişim aracı olan radyonun, pazarlama stratejilerinde
ne şekilde konumlandırıldığını saptamak ve Türkiye’de pazarlama uygulamalarında
giderek yaygınlaşan bu yeni yayıncılık anlayışını “pazarlama iletişimi” kategorisine
sokarak, daha ileri çalışmalara kaynak sağlamaktır. Bu bildiride mağaza radyoculuğunun
pazarlama ve kurumsal iletişim bağlamında bir tartışması yapılacak ve aynı zamanda
mağaza radyoculuğu uygulamaları yayıncılık faaliyetleri kapsamında ele alınacaktır.
Mağaza radyo yayıncılığı, şirketlerin hem pazarlama hem de kurumsal iletişimine
destek vermek gibi işlevleri yerine getirmektedir. Bir alan araştırmasına dayalı olarak
ve nitel yöntem kullanılarak gerçekleştirilen bu çalışmada, hem radyo programcıları
hem de pazarlama ve kurumsal iletişim temsilcileriyle yüz yüze ve derinlemesine görüşmeler
yapılmıştır. Bu görüşmeler sonucunda; müşterileri mağaza içinde alışveriş
yaparken kampanyalardan haberdar etmek, indirimli ürünleri ve promosyonları vurgulamak,
mağaza zincirlerinde dinlenen müziği standartlaştırmak ve daha kaliteli kılmak,kurum içi iletişimi artırmak, çalışanlara eğitim vermek, tüketicileri ürünler hakkında
uzmanlar aracılığı ile bilgilendirmek-bilinçlendirmek, müşteri memnuniyetini sağlamak,
satışları artırmak başlıkları kapsamında veriler elde edilmiştir. Mağaza radyoculuğu,
kurumsal iletişime yeni bir mecra sunarken, radyo yayıncılık pratiklerinde de
önemli değişikliklere sebep olmaktadır.
Anahtar Kelimeler: pazarlama iletişimi, radyo yayıncılığı, kurumsal imaj.
[PDF]
Anahtar Kelimeler: pazarlama iletişimi, radyo yayıncılığı, kurumsal imaj.
[PDF]
