3 (5), 2010
Kurtuluş KARAMUSTAFA, Kenan GÜLLÜ & Neşe ACAR
KAYSERİ’NİN PAZARLANABİLİRLİĞİNİN ŞEHİR YAŞAM KALİTESİ AÇISINDAN ÖNEM-BAŞARIM ANALİZİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİBu çalışmada, şehir yaşam kalitesini şehir pazarlanması ile ilişkilendirerek, şehirlerin pazarlanmasında ön plana çıkabilecek şehir yaşam faktörlerini tespit etmek amaçlanmış-tır. Bu bağlamda, Kayseri örneğinde şehir yaşam kalitesi değerlendirilmekte ve şehir pazarlanmasında kullanılabilecek faktörler ortaya konulmaktadır. Bu amaca ulaşabilmek için Kayseri’de yaşayan 400 kişiye yüz yüze anket uygulanmıştır. Elde edilen verilere önem-başarım analizi (ÖBA) uygulanmış, Kayseri’nin şehir yaşam kalitesine ilişkin hali hazırda güçlü olan ve korunması gereken özellikleriyle, güçlendirilmesi gereken özellik-leri ortaya konmuştur. Katılımcıların Kayseri ile ilgili önermeleri değerlendirme düzeyle-rinin (bağımlı değişkenlerin) birtakım demografik özellikler (bağımsız değişkenler) açı-sından anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini değerlendirebilmek amacıyla Mann-Whitney U testi ve Kruskal-Wallis H testleri uygulanmıştır. Testler sonucunda, katılımcıla-rın Kayseri ile ilgili önermelere katılma derecelerinin medeni durumları, yaş grupları, ailelerinin toplam geliri, eğitim düzeyleri ve Kayseri’de ikamet ettikleri süre, bakımından anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Araştırma sonuçları, Kayseri’nin şehir yaşam kalitesi bakımından önemli faktörlere sahip olduğunu ve bu faktörlerin Kayseri şehrinin pazar-lanmasında kullanılmasında bir avantaj oluşturabileceğini ortaya koymuştur.
Anahtar Kelimeler: Şehir pazarlanması, şehir yaşam kalitesi, önem-başarım analizi, Kay-seri
[PDF]
Mustafa YILMAZ, Nihal SÜTÜTEMİZ & Levent ÇALLI
BULGARİSTAN’DA TÜRKİYE İMAJININ ALGILANMASI, TÜRK ÜRÜNLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE HUSUMET OLGUSUNUN İNCELENMESİBu çalışmada, Bulgar tüketicilerin Türkiye’ye ve Türklere karşı hasmane duygular besle-yip beslemediği, negatif duygular varsa bunların Türk ürünlerinin değerlendirilmesi ve Türkiye imajına etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda, çalışma kapsamında Bulgaristan pazarında yıllardır satılan iki Türk markasının Bulgar tüketicileri tarafından algılanması ve değerlendirilmelerini ölçmek amacıyla 2008 yılı Ocak-Mart ayları arasın-da 750 kişi (Bulgaristan’da) üzerinde anket çalışması yapılmıştır. Araştırma bulguları, husumet olgusuyla Bulgar tüketicilerin Türk ürünlerini değerlendirmeleri ve Türkiye imajı arasında negatif ilişkinin olduğunu ortaya koymuştur.
Anahtar Kelimeler: Tüketici husumeti, Ülke Algılaması, Ürün değerlendirme, Menşe ülke, Ülke imajı
[PDF]
Uğur GÜLLÜLÜ, Sevtap ÜNAL, Leyla GÖDEKMERDAN & Arzu DENİZ
BİR KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK PROJESİNE KARŞI TÜKETİCİ TUTUMLARI ÜZERİNE ARAŞTIRMA: TURKCELL ERZURUM ÇAĞRI MERKEZİ PROJESİGünümüzde işletmeler, hem tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını karşılayarak onların tat-min edilmesine odaklanmakta hem de sosyal sorumluluk bilinciyle toplumun gereksi-nimlerine cevap vermeye çalışmaktadırlar. İşletmelerin sosyal sorumluluklarından birisi yatırım yaparak istihdam olanağı sağlamaktır. Öte yandan tüketicilerin, işletmelerin sosyal sorumluluk faaliyetlerine yönelik algı ve tutumları da oldukça önemlidir. Çünkü tüketicilerin bu uygulamalara yönelik olumlu tutumları işletmelere farklı bir rekabet üstünlüğü sağlamaktadır. Bu çalışmada Turkcell’in sosyal sorumluluk faaliyetleri kap-samında yaptığı yatırımlardan birisi olan “Erzurum Turkcell Çağrı Merkezi” ne yönelik tüketicilerin tutumlarını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın anakütlesini Erzurum şehir merkezinde yaşayan 18 yaş ve üstü tüketiciler oluşturmuştur. Bunlardan 420 kişiye yüzyüze anket uygulanmıştır. Yapılan analiz sonucuna göre; sosyal sorumluluk projelerine olumlu ve olumsuz bakan tüketicilerin Turkcell’in Erzurum çağrı merkezine ve çağrı merkezi ile ilgili TV reklam filmine yönelik tutumları arasında farklılık olduğu belirlen-miştir.
Anahtar Kelimeler: Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Tüketici Tutumları
[PDF]